In acest articol si altele despre acest subiect numele Celui
Sfant apare ca si [Isus] cat si [Iisus]. Al doilea caz e conform
traducerii bisericii ortodoxe iar prima varianta e conform traducerii
Cornilescu. Important nu e cu cati de [i] Ii scriem numele ci cata
importanta Ii dam.
Răspuns: Isus nu a fost surprins niciodată în Biblie
spunând exact “ Eu sunt Dumnezeu.” Aceasta nu înseamnă totuşi că El nu a
pretins că este Dumnezeu. Iată de exemplu cuvintele lui Iisus din
Evanghelia după Ioan 10:30: “Eu şi Tatăl una suntem.” La prima vedere,
asta nu pare a fi o revendicare de a fi Dumnezeu. Totuşi, examinaţi care
a fost reacţia evreilor la cuvintele lui Isus: “Nu pentru o lucrare
bună aruncăm noi cu pietre în Tine, ci pentru că eşti o hulă, şi pentru
că Tu, care eşti un om, Te faci Dumnezeu” (Ioan 10:33). Evreii
înţeleseseră faptul că Isus declarase că El este Dumnezeu. În versetele
următoare, Iisus nu şi-a retras niciodată vorbele prin a le spune
evreilor că El nu ar fi Dumnezeu. Aceasta indică faptul că Iisus a spus
adevărul cu privire la aceea ca El era Dumnezeu, declarând “Eu şi Tatăl
una suntem” (Ioan 10:30). Ioan 8:58 este un al exemplu în acest sens.
Iisus a spus: “Adevărat, adevărat, vă spun că, mai înainte ca să se
nască Avraam, sunt Eu”. Din nou, ca răspuns, evreii au ridicat pietrele
pentru a-L omori cu ele (Ioan 8:59). De ce ar fi vrut evreii să Îl
omoare cu pietre pe Iisus dacă El nu ar fi spus ceva despre care ei să
fi crezut că este blasfemiator, în cazul acesta, să pretindă că este
Dumnezeu?
Ioan 1:1 spune: “Cuvântul era Dumnezeu”. Ioan 1:14 spune: “Cuvântul
S-a făcut trup.” Aceasta indică foarte clar că Iisus este Dumnezeu
întrupat. Faptele Apostolilor 20:28 ne spun: “…păstoriţi Biserica
Domnului, pe care a câştigat-o cu însuşi sângele Său.” Cine a câştigat
Biserica cu sângele Său? Iisus Hristos. Dar Faptele Apostolilor 20:28
declară că Dumnezeu a câştigat Biserica cu sângele Său. Prin urmare,
Iisus este Dumnezeu!
Toma, ucenicul lui Iisus, I S-a adresat astfel: “Domnul meu şi
Dumnezeul meu” (Ioan 20:28). Iisus nu l-a corectat pe Toma în nici un
fel. Tit 2:13 ne încurajează să aşteptăm venirea Dumnezeului şi
Mântuitorului nostru – Iisus Hristos (vezi si 2 Petru 1:1). În Evrei
1:8, Tatăl declară despre Iisus: “pe când Fiului I-a zis: “Scaunul Tău
de domnie, Dumnezeule, este în veci de veci; toiagul domniei Tale este
un toiag de dreptate.”
În Apocalipsa, un înger l-a învăţat pe apostolul Ioan să se închine
numai lui Dumnezeu (Apocalipsa 19:10). În mai multe locuri din Scriptură
Iisus primeşte închinare (Matei 2:11; 14:33; 28:9,17; Luca 24:52; Ioan
9:38). El nu a interzis niciodată oamenilor să I se închine. Dacă Iisus
nu ar fi fost Dumnezeu, El le-ar fi spus oamenilor să nu I se închine,
după cum a făcut îngerul din Apocalipsa. Există şi multe alte versete şi
pasaje din Scriptură care argumentează dumnezeirea lui Iisus.
Cel mai important motiv pentru care Iisus trebuie să fie Dumnezeu
este că dacă nu ar fi Dumnezeu, atunci moartea Sa nu ar fi fost
suficientă pentru plata păcatelor întregii lumi (1 Ioan 2:2). Numai
Dumnezeu putea plăti o astfel de pedeapsă infinită. Numai Dumnezeu ar
putea lua păcatele lumii (2 Corinteni 5:21), numai El ar putea muri, şi
apoi învia – demonstrând astfel biruinţa Sa asupra păcatului şi a
morţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu